Raudselt ja teraselt

Maailma esimene diisel-elektriajamiga jäämurdevöör lasti vette

BLRT Gruppi kuuluv Turku Repair Yard lasi augusti lõpus Naantalis vette maailma esimese iseliikuva diisel-elektriajamiga jäämurdevööri, mille tööprojekti koostas Western Baltic Engineering, teraskere aga valmis Leedu laevatehases Vakarų Baltijos laivų statykla.

Pärast jäämurdevööri veeskamist seadistustööd jätkuvad. Turku Repair Yard’il tuleb moderniseerida Soome pukseerimisfirmale Alfons Håkans AS kuuluv veo- ja tõukurpuksiir Calypso, kohandada ta eemaldatava jäämurdevööriga ning ühendada viimasega, et teha käigukatsetusi.

Iseliikuv jäämurdevöör kujutab endast elektrilaeva, mis on varustatud käitursüsteemiga VISEDO, kahe võlliliiniga ja abidiiselgeneraatoriga CATERPILLAR. Eemaldatava jäämurdevööri kõik süsteemid on juhitavad puksiirlaeva kaptenisillalt. Jäämurdevöör on tõukurpuksiiri külge ühendatud hüdrauliliste kinnitussõrmede abil.

Kava kohaselt korraldab Soome Transpordiagentuur oktoobris vastuvõtuteimi, mille järel toimetatakse jäämurdevöör Saimaa kanali ääres paiknevasse Mustola sadamasse. 2020. aasta talvel asub ta Saimaa järve piirkonnas Kagu-Soomes kanaleid tekitama, et suure kandevõimega laevad liikuda saaksid.

Nn ninaosaga puksiir, mis talvel jääd murrab, naaseb suvel tavapärase töö juurde. Selline uuenduslik jäämurdevöör on tavalisest jäämurdjast palju odavam.

Jäämurdja kere esiosa ehitus on talvise navigatsiooni arendusprojekti WINMOS II (Winter Navigation Motorways of the Sea II) üks etapp, mida rahastab Euroopa Ühendamise Rahastu (Connecting Europe Facility, CEF). Projekti sihiks on tagada Euroopa Liidu põhjapoolsete laevateede kasutamine aasta ringi, muuta ohutuks talvine navigatsioon ning edendada Soome, Eesti ja Rootsi vahelist koostööd jäämurdeabi andmisel.

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustud küpsiste kasutamisega.
Üksikasjalikumalt Ok