Raudselt ja teraselt

Western Shiprepairi laevatehas ehitas ümber Saksa laeva Cemgulf

Pärast uuenduskuuri lahkus Saksa laevafirmale Brise Bereederung Hamburg kuuluv laev Cemgulf 20. juulil Western Shiprepairi laevatehasest. Puistlastilaev ehitati ümber tsemendiveolaevaks. Laeva kandevõimet suurendati 5000 tonnini, alus hakkab kurseerima Hispaania ja Norra vahel.

Laeva remondi kallale asuti mais. Just siis jõudis laev BLRT Gruppi kuuluvasse laevatehasesse.

Keskmise remondi käigus tehti korda puistlastilaeva võlliliinid ja roolileht ning taastati laeva tehnilised omadused, et ta vastaks klassifikatsioonitunnistusele, mis tõendab, et eeskirjade kohaselt on laev ehituslikult ja mehaaniliselt sobiv teatavaks otstarbeks või kasutuseks.

Projekti põhirõhk oli moderniseerimisel

Ümberehituse käigus seadistati mitmeotstarbeline puistlastilaev ümber tsemendiveolaevaks. Uuendamine ei olnud lihtne. Kuna tsemendiveolaev on spetsiaalsete lastimis-lossimisseadmetega varustatud eriotstarbeline alus, siis tuli radikaalselt muuta puistlastilaeva seadmete konstruktsiooni. Laev sai endale diiselgeneraatori ruumi. Need abigeneraatorid tagavad laeval elektritoite, et lastimisseadmed ning suure võimsusega kompressorid saaksid tõrgeteta toimida.

Projektijuht Dmitrij Tiutikov märkis, et edukalt ellu viidud projekt näitas kuivõrd hästi suudavad Western Shiprepairi ettevõtted koos toimida. Western Constructionsi spetsialistid tulid suurepäraselt toime metallkonstruktsioonide tootmisega, milleks kulus 300 tonni metalli. Western Baltic Engineering valmistas ette projektdokumentatsiooni, Vakarų Vamzdynų Sistemos paigaldas torustikke, Baltic Premator Klaipėda tegi värvimis-, Western Stevedoring laadimistöid ning BLRT Era elektripaigaldust.

Western Shiprepairi jaoks oli see projekt märgilise tähendusega, sest tehes endale selgeks selle töö eripära, saab ettevõte sarnaseid tellimusi täita ka edaspidi. Kuna nõudlus paigaldus- ja moderniseerimistööde järele maailmas kasvab, siis on Western Shiprepairi remondi- ja ümberseadistamise oskused eriti atraktiivsed. „Kuna turul on tsemendiveolaevu vähe, siis täna tuntakse rohkem kui kunagi varem vajadust olemasolevate puistlastilaevade ja muu otstarbega laevade ümberehitamise järele, eriti aga tsemendiveolaevadeks,“ kinnitab konversiooni osakonna juht Aleksandras Verbickas.

Kõik laeva remondi- ja moderniseerimistööd said lõpetatud 63 päevaga. Uuenduskuuri läbinud laeva esimese reis kulges Bremenist Glasgow sadamasse.

 

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustud küpsiste kasutamisega.
Üksikasjalikumalt Ok